De aanhouder wint.. over verzekeringen en garantie

Dit blogje gaat over je recht op verzekering / garantie. Drie korte ervaringen waaruit blijkt dat je soms iets meer je best moet doen om je gelijk te krijgen. Niet direct opgeven als een verzekering zegt dat iets niet gedekt is… of je neerleggen bij de standpunten van gigabedrijven als UPC of KPN…

Torenhoge KPN rekening

Een tijdje geleden had ik problemen met KPN. Ze hadden het internetverkeer van mijn vriendin’s iPhone in rekening gebracht tegen gigantische tarieven omdat er blijkbaar een soort 0 euro abonnement bestaat in de periode dat je oude nummer nog niet over is naar je nieuwe provider. Dat was slecht gecommuniceert tijdens het bestelproces en na 2 telefoontjes waar ik niets mee verder kwam, heb ik een brief gestuurt naar de klachten-service van KPN. Na twee weken kreeg ik telefoon dat de rekening gecrediteert werdt!

Verloren/Gestolen iPhone

Tijdens onze wintersport is de iPhone van Loes (hij lijkt wel vervloekt) verdwenen van de hotelkamer. Heel gedoe met interpolis, ze wilden niet uitkeren omdat een telefoon een kostbaarheid is en je daar ‘extra goed op moet letten’. Juist daarom hebben wij hem niet meegenomen naar de piste, maar op de hotelkamer gelaten. Toen we hem op de dag van vertrek niet konden vinden gingen we ervan uit dat ie in de al ingepakte bagage zou zitten. Hij stond op ‘vliegtuigmodus’ maar we hebben toch geprobeerd te bellen (je weet maar nooit). Ook nu weer een brief geschreven en uitkomst is dat we toch nog 200 euro vergoed krijgen.

Een warm gevoel dankzij garantie

En het laatste geluksmomentje was vorige week. Ons waterbed was wel erg koud, nu bleek het verwarmingselement kapot. Ik stond op t punt om een nieuw element a 120 euro te kopen… maar toch nog even naar de garantietermijn gevraagd! Wat bleek, 5 jaar garantie… bon opgezocht (dat was de grootste uitdaging: ken je dat… je ziet die bon 10 keer per jaar, dan zoek je ‘m … kun je hem niet vinden… En ja hoor, tot juli 2010 nog garantie! Het enige vage aan dit verhaal was dat ik de winkel waar we het bed gekocht hebben vroeg om in hun computer op te zoeken wanneer ik het bed gekocht had (dus voordat ik de bon had) ze zeiden dat ze toch echt de bon nodig hadden… dat is raar… als zij kunnen zien dat ie binnen garantie valt, dan hebben ze toch geen aankoopbon meer nodig? Zou goede service zijn geweest.

Wat kun je hieruit leren? Nou, de aanhouder wint! Je moet soms wat meer moeite doen om te krijgen waar je recht op hebt (of denkt te hebben), maar nee heb je, ja kun je krijgen… als je het maar probeert!

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.